duminică, 18 iunie 2017

"Să fii OM e cel mai bine!" *)



O studentă cu atitudine:
Mihaela BARBU

Am crescut sub întrebarea "Ce vrei să te faci cand vei fi mare?" Aspiraţiile mele erau înalte. Prinţesă, actriţă, sirenă, milionară. De-a lungul anilor, mi s-a demonstrat că viaţa nu este despre ceea ce vrei să fii, ci despre ceea ce eşti. Ne gândim să fim “ceva” doar pentru a-i mulţumi pe ceilalţi. Nu vrem să fim excluşi din grupuri, nu vrem ca oamenii să ne critice și facem atât de multe lucruri doar pentru a fi lăudaţi. Nu vrem să fim daţi la o parte, totuşi şi noi dăm. Cu toţii bârfim, judecăm, discriminăm.
Mi-am dat seama că nu asta e ceea ce contează de fapt, iar ceea ce întreb eu acum este: De ce suntem răi? De ce atunci când cineva e la pământ, noi nu ajutăm, din contră, vorbim. De ce ne alegem persoanele lângă care vrem sa stăm după aspect, haine, bani? De ce arătăm cu degetul ? E o realitate crudă despre care mă tem să vorbesc. De ce nu ne acceptăm aşa cum suntem? Nu, nu asta este definiţia omului. Nu asta este omenia. Om înseamnă să fii bun. Ar trebui să fim mai buni, să iertăm, să inţelegem, să nu ne mai interesăm de cercul celuilalt, să unim cercurile. Să nu mai spunem ei, să spunem noi. Nu aparenţele sunt cele ce contează. Viaţa nu este o aparenţă! Acum ar trebui să fiu întrebată ce vreau sa mă fac când voi fi mare. Aş răspunde: Vreau sa fiu om! *) Creație prezentată la acţiunea ONE WORLD!, 22martie, 2017 şi publicată în Jurnal Adolescenţa nr. 7-2017

Niciun comentariu: